Vi gör inte bara det som familjer förväntar sig av en stad. Vi gör också det oväntade, som gör det snäppet enklare för föräldrarna och roligare för barnen. Vi bygger idrottshallar så att fler ska kunna träna på rimliga tider, vi anlägger parker med inslag för alla olika åldrar och vi har Kvarntorpshögen, där man möts av både konstupplevelser och adrenalinpåslag. Kumla präglas av en tillåtande atmosfär, på alla nivåer. Vi vågar prata om det obekväma och det är en viktig förutsättning för att vi ska våga förändra och lösa problem som uppstår. Kumla har en lång historia av framgångsrika företag inom olika branscher. Förmågan att locka nya etableringar i nya branscher säkrar utvecklingen av arbetstillfällen i Kumla och bidrar till kommunens goda ekonomi. Dessutom ligger Kumla på bekvämt pendelavstånd till Örebro. Kumla gör alltid det lilla extra för att vara bästa platsen för familjer. Vi lovar att Kumla är bättre för familjer än du någonsin kunde förvänta dig. Varumärkeslöftet är inte en payoff eller en tag line utan en ledstjärna som beskriver hur vi vill att vi själva och andra ska uppfatta Kumla. Det vill säga människors samlade tankar och associationer kring Kumla som plats ska vara att det känns oväntat familjärt. Detta innebär att vi först och främst måste överraska genom det som levereras; evenemang, aktiviteter, byggnationer, innehållet i kommunikationen – inte genom att säga det. Tillsammans med platsutvecklingen som sker behöver vi formulera budskap som förstärker den bilden.